Nominera till pedagogiska priset 2021

Vem är den bästa läraren och skolledaren? Nominera nu till årets pris!

Varje år delar Uppsala kommun ut pedagogiska priser till framstående medarbetare inom kommunal och fristående pedagogisk verksamhet. Priset inspirerar och uppmuntrar lärare och skolledare som utvecklar lärandet och på samma gång skapar en trygg lärmiljö för barn, elever och medarbetare.

Priset finns i tre kategorier och delas ut till fem mottagare:

• Pedagogiska lärarpriset till en förskollärare, en grundskollärare och en gymnasielärare.
  • Pedagogiska ledarskapspriset till en rektor på en förskola eller skola.
  • Pedagogiska priset inom vuxenutbildning till en lärare eller ett arbetslag.

Nu kan du nominera en lärare eller skolledare som du uppskattar lite extra. Nomineringsperioden pågår från 10 maj till 30 september. Nomineringarna granskas under oktober och november, därefter utser en jury de fem vinnarna. De presenteras vid kommunfullmäktiges möte i december.

Kriterier och webbformulär för nominering finns på Pedagogiska priser - Uppsala kommun.

Där kan du också läsa om tidigare pristagare.

10 maj 2021